Steg 1 av 4

Vil du ha fiber fra Telenor?

Bredbånd via fiber betyr høy fart til alt du ønsker å gjøre på nett.

Sjekk om du kan få fiber

Skriv inn gatenavn og velg fra listen når du får treff. Sjekk at postnummeret stemmer.
Søk på gårds- og bruksnummer i stedet ›

Dette får du hos Telenor

icon_home

Alltid WiFi

Garanterer at du blir fornøyd med WiFi-dekningen i hele hjemmet.
icon_security

Nettvern

Surf trygt med Nettvern - et filter som ligger i Telenornettet og beskytter deg mot svindelforsøk og skadelig programvare.
icon_twe

Underholdningsportalen T-We

T-We fra Telenor samler TV- og strømmetjenester på ett sted, og gir deg førsteklasses underholdning når og hvor du vil - nå også i utlandet innen Europa (EU/EØS).
icon_devices

Familiebonus

Samle TV, bredbånd og mobil hos Telenor og få Familiebonus - ekstra mobildata hvert måned, helt uten ekstra kostnad. Alt på et sted lønner seg.
icon_wifi

Alltid på Nett-garanti

Hvis nettet faller ut sørger vi for at du alltid vil komme deg på nett igjen.
icon_badge

Fornøydhetsgaranti

Med vårt utstyr garanterer vi at du blir fornøyd med WiFi-dekningen hjemme. Skulle du likevel ikke være fornøyd, kan du når som helst få pengene tilbake for inntil 60 dager.

Vanlige spørsmål

FAQ

Hvorfor trenger jeg en ny trådløs ruter?

For at Telenor skal kunne levere deg en optimal løsning, anbefaler vi vårt nyeste utstyr. Vi kan ikke garantere like god opplevelse med en ruter som ikke er levert av oss.

Hvor lang bindingstid er det på TV – og bredbånds­abonnementet fra Telenor?

12 måneder

Jeg har en annen TV- og/eller bredbåndsleverandør i dag. Må jeg si opp dette selv?

Telenor sier ikke opp ditt nåværende TV-og/eller bredbåndsabonnement, dette må du si opp selv når fibernett fra Telenor er installert.

Når starter utbyggingen i mitt område og når kan jeg regne med å få fibernett i huset?

Du kan lese mer om utbyggingsstatus her.

Når får jeg mer informasjon?

Du skal motta et informasjonsbrev i fase 3. Les mer om fase 3 her.

Hva må jeg gjøre selv?

Der vi ikke kan levere fiber via luftstrekk må du selv grave ned fiberkabelen fra tomtegrensen og inn til boligen din. Du får informasjon om en eventuell egeninnsats når montøren kommer hjem til deg. På telenor.no/egeninnsats finner du veiledning for gravearbeid på egen tomt.

Hvordan får jeg avtalt med montøren?

En montør vil kontakte deg og avtale tidspunkt når vi er klare for å installere fibernett i din bolig. Du kan lese mer om installasjon her.

Leveranse

Vi sørger for å holde deg informert gjennom hele installasjonsprosessen:

Bestilling

Dersom mange nok ønsker fiber i området, søker vi tillatelse fra kommunen til å begynne utbygging. Les mer

Planlegging

Vi samarbeider med lokale entreprenører for å finne den beste løsningen for hvordan fiber skal bygges ut i området. Les mer

Utbygging

I denne fasen graves fiberen langs veien eller legges i kabelstrekk der det er mulig. Dette tar vanligvis 3 – 6 måneder. Les mer

Installasjon

Før alt er ferdig og kan tas i bruk, får du besøk av en montør som gjennomfører en innvendig installasjon i ditt hjem. Les mer

Egeninnsats

Der det ikke er luftstrekk i dag må du selv grave ned røret på din egen tomt for fremføring av fiberkabelen inn til boligen din. Les mer

Har du spørsmål besvarer vi gjerne disse på telefon 915 09000